Terugblik inspiratiesessie ‘Samenwerken in cultuur als stevige basis voor de toekomst’
Wat een prachtige middag in de Turmac Cultuurfabriek! Samen met Cultuur Oost organiseerden we op 2 februari ee…
Posteractie ‘Ik denk dat ik ontvoerd ben’ en andere gedichten van Pim Lammers
Veel van jullie zullen afgelopen week ook het nieuws rondom de bedreigingen aan het adres van schrijver Pim La…
Inspiratiegids Erfgoed in de Bibliotheek
Binnen de programmalijn Typisch Gelders is een belangrijk speerpunt een hoger bereik van het Verhaal van Gelde…
Laaggeletterdheid beter in beeld met NT1 Taalgroeiers-profiel
Whooz, Cubiss en Rijnbrink hebben voor bibliotheken een nieuw doelgroepprofiel gemaakt met als naam: NT1 Taalg…
Webinar: aan de slag met SDG’s in jouw Bibliotheek
Grote antiracismedemonstraties, de #metoo-beweging, het klimaatdebat, corona en volksmigraties over de hele we…
Ervaringen uitwisselen tijdens Deeldag Integratie Nieuwkomers
Op 23 januari vond de ‘Deeldag Integratie Nieuwkomers’ plaats met circa 25 deelnemers. Hoofdzakelijk van Overi…
Nieuwe webshop Onderwijscollecties voor meer leesplezier
Vanaf 25 januari 2023 is de nieuwe webshop Onderwijscollecties live. Onderwijscollecties zijn thematisch gebun…
Nieuwe publicatie: Handboek MAKERLAB
Op maandag 23 januari is het eerste exemplaar van het Handboek MAKERLAB uitgereikt door Lily Knibbeler (KB) aa…
Ontwikkelkaart trainingsaanbod vrijwilligers publieke dienstverlening
Samen met medewerkers dragen vrijwilligers in bibliotheken en culturele organisaties bij aan een samenleving w…
Bibliotheken in gecombineerde instellingen; een handreiking
De trend is onmiskenbaar: culturele instellingen zoeken elkaar steeds vaker op. In de vorm van samenwerkingen…
Onderzoek naar betekenisvol rekenonderwijs: eerste Rijnbrink Lab CmK van start
Rijnbrink Labs CmK bevorderen onderzoek naar onderwijsvernieuwing en cultuureducatie Rekenonderwijs saai? Niet…
Toekomstkracht | Samenwerken aan de Bibliotheek op school
“Zoek als bibliotheek actief de samenwerking op met het voortgezet onderwijs en het middelbaar beroepsonderwij…